Lattekollen

Thursday, August 09, 2007

Vilka ställen i Stockholm gör mönster på latten?

Fick frågan av min gode far, som inte är speciellt kaffeintresserad, om hur många procent Stockholms ställen som jag ansåg gjorde bra latte/cappuccino.

Svarade att om stället kan göra mönster med sin mjölk, så är sannolikheten hög att dom också serverar en bra latte/cappuccino. Det kan gälla som en grov tumregel. Då började jag spåna på hur många ställen som verkligen gör det, om inte varje gång så i alla fall oftast.




Vet att listan inte är komplett så hjälp mig att fylla på listan:


Mellqvist, Non Solo Bar, Espresso House Regeringsgatan, Espresso House Gallerian, Espresso House Stureplan, Waynes Coffee Barkaby, Foam, Mojo......

10 Comments:

  • Frapino på Långholmsgatan,

    By Anonymous Anonymous, at 12:07 AM  

  • Molto
    Caffe Nero
    Upper Queen street
    Sosta
    Barista (om det vill sig väl)

    Listan är väl oändlig?

    By Blogger Johan Norrman, at 1:09 AM  

  • Jag håller inte med dig om Sosta och Barista, de andra du nämner har jag aldrig besökt.

    Tror nämligen inte listan är oändlig. Jag gissar att det rör sig om en 15-tal ställen. Visst är det lite luddigt var gränsen går, men jag menar mönster 3 av 4 gånger.

    By Blogger Lattemannen, at 2:28 AM  

  • Sosta körde väl iaf med mönster i mjölken, dom har ju bytt en del personal nu på sistånde.

    Subito kör la med mönster också.

    By Blogger Johan Norrman, at 2:33 PM  

  • Sen är frågan vad gränsen för ett mönster går. Får man en riktig rosetta så är det ju inget snack. Men ibland så får man nåt som med extremt mycket fantasi skulle kunna tolkas som mönster, som som igentligen kanske inte är det.

    By Anonymous Anonymous, at 1:01 PM  

  • Zanzibar på Norrmalmstorg har alltid levererat art när jag varit där.

    ...vilket inte är mer än ett par gånger då jag bor och jobbar i Uppsala.

    By Anonymous Anonymous, at 2:44 PM  

  • har hört att waynes i Linköping är det bästa i Sverige,,,,,,,hört att grabbarna där har hemliga barista talanger och att kaffet är nån sort som endast dem serverar just där ,,,,,är väldigt nyfiken måste testa nästa gång jag är där,,,,

    By Anonymous Anonymous, at 3:03 PM  

  • frapino på långholmsgatan 3
    söders pärla på kaffe.
    Håller alltid högt kvalitet på kaffet
    egen böna som rostas varje torsdag.
    Rekomenderar skarp.
    Han som äger det har tävlat i barista sm duktig kille

    By Anonymous Anonymous, at 6:44 AM  

  • Härligt. Är jag på söder så vet jag var jag ska gå.

    By Blogger Lattemannen, at 11:53 AM  

  • the coffee place på drottningatan 25. andreas och daniel är vassa som satan

    By Anonymous Anonymous, at 1:55 PM  

Post a Comment

<< Home