Lattekollen

Friday, June 29, 2007

Coffee Room - för seglare med latteabstinens



Han besöka Smögens enda riktiga kaffeställe i förra veckan då jag befann mig på Västkusten, Coffee Room. Måste tillstå att stället har en riktigt snygg logga.


Den kvinnliga baristan som serverade oss får anses vara mycket nogrann. Metodiskt och koncentrerat gör hon varje moment och utför mig veteligen alla steg en barista bör göra. Helt klart är att stället tar sitt kaffe på stort allvar.




Första tveksamheten kommer dock till upphällningen. Lite väl luddiga mönster men det hinner hon nog rätta till innan sommaren är över om hon fortsätter att ta kaffet seriöst. Skummet har fin konsistens och får anses väl godkänd, men kaffet från Lavazza (Crema e Aroma stod det på förpackningen) var tyvärr ingen höjdare. Den var på tog för besk för min smak, såväl på latte macchiaton som på min frus cappuccino. Mitt förslag är att byta bönleverantör, det skulle snäppa upp stället två grader i ett svep. Synd på ett annars så trevligt ställe.


Om detta ställe betygsätts mot övriga semesterhak så får den anses vara ett toppställe men jmf med storstädernas kafféer så befinner det sig i övre medelklassen. Klart värt en omväg för en latteabstinent seglare.

1 Comments:

  • Hej!

    Vilken fin och välgjord blogg du har! Jag fick nys om den från Da Matteos anslagstavla! Där har de stolt satt upp ditt inlägg om deras usökta kaffe. Jätteroligt tycker jag! Fortsätt blogga! Jag håller ställningen på Da Matteo så länge ;) det är garanterat det bästa kaffeplacet i GBG.

    Katta Göteborg

    By Anonymous Anonymous, at 1:46 PM  

Post a Comment

<< Home