Lattekollen

Thursday, July 12, 2007

Kontra Caffe och Dag H - maskinerna bättre än latten



Mitt 4:e stopp blev på Dag Hammarskiölds allé, Kontra caffes butik samt caféet Dag H som låg vägg i vägg med varandra. Kontra caffes butik upplevdes väldigt hard-core och hade rikligt med reservdelar till diverse maskiner. Kul med lite nya märken och modeller än de vi ser i Sverige. Dessutom hade dom försäljning av deras egna kaffe vilket jag köpte på mig en del av. Caféet bredvid, Dag H, serverade en ganska god kaffe men med tveksam skummning.



Kontra Caffes butik var värt ett besök för den riktige kaffenörden, medan Dag H's latte var OK, inte mer. Jag suktar fortfarande efter en repris på Café Europas latte.

3 Comments:

  • Hej Lattemannen!

    Det är så att jag är laktosallergisk och älskar latte. Det går inte riktigt ihop. På vissa caféer börjar de laktosfria mjölkerna komma. Det skulle vara kul om du kunde tipsa om bra caféer där de serverar goda laktosfria lattar!

    By Anonymous Anonymous, at 6:11 AM  

  • Lovar att hålla utkik för din skull.

    Är du riktigt desperat får du väl ta med dig din egen mjölk. Tror absolut att stället skulle ställa upp och skumma med din mjölk.

    By Blogger Lattemannen, at 1:40 AM  

  • Tack! :)

    By Anonymous Anonymous, at 9:43 AM  

Post a Comment

<< Home