Lattekollen

Wednesday, June 13, 2007

Wayne's jetraket på Kungsgatan




Har länge velat slinka in till Nebo, den gamla Beige Award vinnaren, på Wayne's Coffee Kungsgatan och testa hans hantverk. Nu föll det sig inte bättre att han inte var på plats så jag blev istället serverad av en yngre gentleman. Hela besöket bekräftar min tes om denna kaffekedja, dvs att den håller väldigt ojämn kvalitet. Hade på förmiddagen blivit serverad min sista latte av Emmelie på Wayne's Barkaby som var utmärkt. Jag ska nämligen byta projekt och kommer till vardags hålla till i Stockholms södra förorter.
Skummningen gick på 5 sekunder, men till min förvåning så var latten ändå varm när den serverades. Han aldrig se om baristan värmde på en gammal skummning eller om han hade en jetraket på maskinen. Hur som helst, fort gick det och inte blev det bra. Tydlig 'kaka' och under den mjölk med varm lättmjölkskänsla. Bubblorna var som bilden visar riktigt stora och mönstret uteblev. Ska dock säga att baristan faktiskt hällde med vaggning i kannan och såg ut att vilja få till ett mönster, men det blev ändå bara en 'blaffa'. Kanske var det en ny förmåga i början på sin karriär, eller så var det bara någon som vill 'sitta' av tiden på jobbet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home