Lattekollen

Monday, March 26, 2007

Barista Cup skvaller

Så mina insidertips jag fått under semin slog in. Costas och Emma tog hem det. Säkert helt värdigt. Costas höll ett fint och tilltalande litet vinnaranförande och han vann över mig som fan. Han har kämpat hårt för det här. Vet inte hur många år han ställt upp men det är minst 3:e. Hoppas han får ett värdigt mottagande av Umeås kommunalråd och blir firad på torget! Synd att han jobbar så långt ifrån annars hade jag genast killat förbi på en lunch-latte.

Träffade många riktigt duktiga baristor i kulliserna men varför ställer inte dom alla upp? Är det prestationsångesten att vara på tipp-topp och alla dess förberedelser, kan man inte bara ställa upp med det man har? Gör som Stenis och Charlotte Kalla, 'de ä bara å åk/köra'.

Vem är mannen i mitten? John och Mattias på kanterna känner jag väl. De serverade kaffe på efterfesten. Lovade att inte recensera dom på denna blogg ;-) Skämt och sido, den var god!

Fick också sitta öga till öga med några av de baristor jag besökt med denna blogg. Någon ville prata mig till rätta, en andra var undvikande, den tredje uppmuntrande och den fjärde ville nog bara förstå mitt angreppssätt. Hela spektrat av kommentarer vill jag nog påstå.
I love Barista Cup !



4 Comments:

  • Han i mitten heter Christoffer och arbetar för Fairtrade Barista. Så, nu har jag hittat hit ;o). Fin blogg, Kör hårt!/Mattias

    By Anonymous Anonymous, at 3:26 PM  

  • Hej och tack for senast! Med anledning av var middagsdiskussion: igar bjod min granne in mig pa elvakaffe. Nar jag fragade henne om varfor detta fenomen ar sa utbrett sa svarade hon "ja men man vill ju ha kaffe', jag tror inte jag kommer djupare i fragan :)

    By Anonymous Anonymous, at 2:14 AM  

  • Så jag fick godkänt på latten, d va ju snällt! Rätt roligt att stå bakom maskinen med några glas vin i kroppen....;) // John

    By Anonymous Anonymous, at 9:10 AM  

  • Ang att bara å köra :) När jag tävlade spenderades närmre 5000 spänn bara på grejor som jag använde sen kostar coachning å allt kaffe å mjölk å ingridienser massa pengar plus att man ska lägga ner dryga 100 träningstimmar utöver sitt heltidsjobb kan va därför mångra drar sig för att tävla. Folk har inte råd/tid

    By Anonymous Anonymous, at 10:45 AM  

Post a Comment

<< Home