Lattekollen

Saturday, April 14, 2007

Tjocka katter fångar inga möss

Många tror att bara för dom har serverat kaffe i ett par år, så kan dom allt och är totalt immun mot kritik från okunniga kunder. Den ena bortförklaringen är löjligare än den andra.

När man kommer till insikten att det finns massor jag kan bli bättre på, då är man på rätt spår. Desto mer man lär sig, desto mer inser man att det finns att lära. Tre Med Café tycks vara inne på denna linje enligt tidigare kommentarer på denna blogg. Spännande. Mattias på Te & Kaffehuset i Malmö är ett annat exempel på en ständigt kunnskapstörstig person.

Själv anser jag mig vara proffskonsument, men har massor kvar att lära...

3 Comments:

  • Läs Matts 'about me' på denna länk. Klockren självinsikt i detta ämne.

    http://www.sthlmcoffeeacademy.se/blogg/2007/03/baristatrning-p-sthlmcoffeeacademy.html

    By Blogger Lattemannen, at 2:55 PM  

  • Du måste prova en av Stockholms bästa essp. Barer. R/A, finns på Stora nygatan i Stockholm. Mitt emot skivbutiken Soundpolution. Johan gör enligt mig stans finaste latte. Smaken av Johan och nyströms bönor, blir fantastisk med Baristan Johan Ahlgrens kompetens.

    By Anonymous Anonymous, at 4:06 PM  

  • Tack för tipset, det ska jag absolut besöka.

    By Blogger Lattemannen, at 11:44 PM  

Post a Comment

<< Home