Lattekollen

Sunday, June 03, 2007

Tanka ner göör billigt kaffe på internet

Gott folk,

Vad säger ni om följande internetbeställning jag nu inväntar hos Te och Kaffehuset?
Själv är jag rätt nöjd.

Artiklar:
20702 · Daterra & Minita Espresso 250 gram - 3 st á 95kr (85kr)
20709 · Espresso Tres Flores, Estate 250 gram - 1 st á 79kr (71kr)
20707 · Santa Cruz Estate, Mexico 250 gram - 1 st á 69kr (62kr)
20708 · Kenya AA+, Kiri 250 gram - 1 st á 79kr (71kr)

Estate Coffe är mitt nya favorit rosteri http://www.estatecoffee.dk/, tyvärr Johan & Nyström, ni är nedpetade till andra plats. David Haugaard vet jag inte var jag ska sätta på listan eftersom han är lite av en frifräsare och inte riktigt finns ute med ett sortiment till oss vanliga enkla konsumenter. Kanske blir det ändring på det snart, och då ska danskarna få något att smaka på....

Det här är första gången jag beställer från denna sajt som är enkel, funktionell och med ett kvalitetssortiment, http://butik.teochkaffehuset.se/. Fick morgonen efter ett mail att grejerna är på väg.

Gillar att Mattias skriver ner några personliga rader om allt kaffe och jag litar på hans omdöme. Lite av kaffets Tony Pölder och hans årliga längdskidskatalog, tyvärr måste du vara längdskidåkarfantast för att förstå den liknelsen.

Hittade en bild på Mattias från Barista Cup partyt.
Rubriken på bloggen ska syfta på Robert Gustafssons Spendrupsreklam för ett antal år sedan, var det någon som fattade den långsökta????

3 Comments:

  • Tack för de vänliga orden!
    Smakade kaffet bra? ;o)

    /Mattias

    By Anonymous Anonymous, at 2:51 AM  

  • Titta förbi Gusto i Växjö om du har vägarna förbi. Nyöppnad kaffebar med både Estate, Johan & Nyström och mycket annat i sortimentet :) Kika på http://www.gustokaffe.blogspot.com/ och snart http://www.gustokaffe.se/ om du vill få en smygkik. Välkommen!

    By Anonymous Anonymous, at 12:40 PM  

  • Visst, har jag vägarna förbi Växjö så ska jag titta in, men fn har jag inget sådant inplanerat. Du behöver nog uppdatera länkarna på din hemsida....(precis som jag)

    By Blogger Lattemannen, at 2:03 PM  

Post a Comment

<< Home