Lattekollen

Saturday, February 24, 2007

HJÄLP MIG och testa lite Barista Cup deltagare

Ser att 5 Stockholmare gått vidare till semifinal i Barista Cup http://www.beige.nu/. Nu tänkte jag själv göra ett 'förbesök' hos dessa baristas men jag vet inte var dom håller till.

Alicia Rossi Santillan, Simply Coffee, Stockholm
Emmelie Berggren, Wayne´s Coffee, Stockholm
Espressobaren Moderna Museet, Stockholm
Richard Lindh, Tre Med Café, Stockholm
Emma Andersson, Espresso House, Stockholm

Kanske är jag obegåvad men jag hittar inte Simply Coffees eller Tre Med Cafés adresser, kan ni hjälpa till?

Vet ni dessutom vilken Wayne's som Emmelie håller till på?

Emma ska tydligen enligt utsago hålla till i Gallerians gamla Coffee Cup. Påtiden att dom fick en barista av klass !!

Dessa passar perfekt eftersom jag kört fast i fantasin på nya kaffeställen i Stockholm.

9 Comments:

  • Simply Coffee ligger på Arlanda mellan terminal 4 och 5. Skippa Roberts Coffee, hihi ;)

    /sb

    By Anonymous Anonymous, at 11:54 PM  

  • Tre med Cafe - Fredsgatan 6, 08-290133

    By Anonymous Anonymous, at 10:05 AM  

  • Hej jag jobbarpå waynes i barkarby outlet..//Mvh Emmelie

    By Anonymous Anonymous, at 8:37 AM  

  • Härligt, nu har jag lite spännande ställen att prova.

    Arlanda besöker jag om sisådär 2 veckor. Barkaby Outlet ligger inte allt för långt ifrån mitt nuvarande jobb, så där får det bli nån lunch och Fredsgatan 6 kan man alltid få till eftersom det ligger mitt i city.

    Snart kommer jag !!

    By Blogger Lattemannen, at 12:58 PM  

  • Hm, kan det ha varit "latte killen med latte kollen" som jag serverade en latte macciato mitt upp i allt pappers göra?? återstår att se...//EM

    By Anonymous Anonymous, at 6:09 AM  

  • lugn och fin nu Emmelie, jag har inte varit där ännu. Hur ser ditt arbetsschema ut närmsta veckan?

    By Blogger Lattemannen, at 6:42 AM  

  • okej. jobbar mellan 9-17,, Välkommen!

    By Anonymous Anonymous, at 7:02 AM  

  • Tre med Cafe ligger på fredsgatan, men i sumpan, inte i stan.

    By Anonymous Anonymous, at 9:48 AM  

  • ...jag var faktiskt och letade på Fredsgatan i City i lördags utan att hitta caféet. Tänkte, fan vad dåliga dom var på att skylta. Hur kan dom få nån kund?

    Får ta mig till Sumpan vid tillfälle. Tack för korrigeringen.

    By Blogger Lattemannen, at 1:02 AM  

Post a Comment

<< Home