Lattekollen

Tuesday, December 19, 2006

Bästa jullatten i Stockholm

Dags för min första lilla toplista. Kom ihåg att listan alltid är levande och vad som gäller idag kanske inte gäller i övermorgon. Mycket beroende på vilken tur och otur man har med baristorna. Ställena nedan har jag varit på minst 3 gånger under det senaste året. Sen har jag varit på ett 15-tal andra ställen i stan det senaste året, men dom platsar inte på listan. Kan dock garantera att de fem nämnda ställena serverar alla en väldigt god latte. Det sätter jag mitt namn på !

1. Mellqvist - Rörstrandsgatan
2. Non Solo Bar - Odengatan
3. Foam - Karlavägen
4. Espresso House Regeringsgatan (Simon eller John ska göra den)
5. Zanzibar - Norrmalmstorg

Plus i kanten till EH som har sina egna julmuggar.

Sajten Allt om Stockholm ska tydligen lansera sitt eget Latteuppror som också ska utmynna i nån slags lista. Vi får väl se vad den kommer fram till.

1 Comments:

  • Uppror vet jag inte men ett upprop ska de ha.

    By Anonymous Anonymous, at 3:02 PM  

Post a Comment

<< Home