Lattekollen

Saturday, October 07, 2006

Ni kaffeleverantörer, mindre påsar tack !

Livet i förorten börjar etablera sig och det är vansinnigt långt till ett bra kaffeställe. Kanske har jag börjat på latteavvänjning??? Hoppas inte. Bloggar blir allt mer sällan, det är bara att konstatera, men jag ger mig inte....

Nu tänkte jag ge en känka till alla leverantörer av specialkaffebönor. Varför säljer ni bara 1 kg påsar??? Som hemma konsument tar det rätt lång tid att gå igenom en sån påse. Dels är det kul med lite omväxling, men framför allt så blir ju bönerna utsatta för syreangrepp mellan varven (nu lät jag som en tandkrämsreklam, luft är ett annat ord för samma sak) och smaken tar skada. Min crema är helt annurlunda på första och sista koppen i paketet, trots att jag efter konstens alla regler försökt att sluta påsen så lufttätt som bara är möjligt. Nu säger Johan & Nyström att ni visst säljer små påsar och visst är det jätte bra, men i butik har jag bara hittat icke vakumförpackade påsar. Jag saknar de där med en utluftventil på. En av mina läromästare har sagt att det ska det minsan vara på ett kaffepaket och den reglen lever jag också efter. Går jag in på hemsidan http://www.johanochnystrom.se/ så finns där ett J&N paket på första sidan med ventil, problemet är bara att dom inte hittat ut till butikerna än. J&N, förklara er.

Ni leverantörer, lyssna på Lattemannen och era kunder, vi vill ha fler små påsar !!!!

3 Comments:

  • Du får åka ner till Malmö! Här finns det J&N i massor i 250g.

    By Anonymous Anonymous, at 2:04 PM  

  • Det finns det här också, men har ni verkligen ventil på J&N:s 250g påsar???

    Främst så avsåg min kritik övriga leverantörer.

    By Blogger Lattemannen, at 11:20 AM  

  • Det är inga problem att få tag i småpåsar i denna stad. Kolla hos de seriösa kaffeåterförsäljarna så hittar du. Men jag håller med, de italienska rosterierna är väldigt dåliga på detta.

    By Anonymous Anonymous, at 1:31 AM  

Post a Comment

<< Home