Lattekollen

Sunday, December 03, 2006

15 minuter på Non Solo Bar

Fick en lucka på 15 minuter och dök in på hos Non Solo Bar igen. Upptäckte genast att dom bytt till en LaMarzocco. Ytterligare ett toppcafé som byter till kingarnasking som Tony Pölder hade uttryckt det (för dom som nu vet vem den tokstollen är). Wegan hade tydligen gjort sitt. Enligt baristan var LaMarzoccon en mycket bättre och lättarbetad.

Bestälde min vanliga stora Latte Macchiato men upptäckte att baristan förberedde för en dubbelespresso. Hmmmm.
- "Gör ni en latte macchiato på en dubbel?"
- "På småglas gör jag den på enkel, men med stora en dubbel"
Enligt min åsikt var inte glaset ovanligt stor, utan kunde bättre beskrivas som normalstor. Biter mig fortfarande i läppen för att jag inte var kvick nog att fråga var baristan gjorde för skillnad på en vanlig latte och en latte macchiato? Baristan i fråga verkar uppenbarligen ha sin egen definition av drycken.

Smaken då? Riktigt bra, precis som förra gången. Tydligt och fint mönster. Små och fina bubblor. Bra tempratur. En njutning som jag unnar alla. Kan dock inte riktigt släppa att baristan serverade latte macchiaton på en dubbel....

Har i dagarna precis köpt en bättre mobil med avancerad kamera, så kanske jag i framtiden kommer lägga ut små bilder på de drycker jag recenserar. Det är i alla fall min förhoppning.

1 Comments:

  • Hallo hallo! Va ett tag sen det skrevs men men.. Klart vi gör latte macciato på enke! Baristan den dagen måste ha varit lätt förvirrad... Trevligt att höra att det smakade bra iaf! mvh Danne:)

    By Anonymous Anonymous, at 8:06 AM  

Post a Comment

<< Home