Lattekollen

Tuesday, September 26, 2006

Gående koppens upprättelse

Lovade att jag skulle besöka ett topställe i gårdagens blogg, men det blev ändrade planer på dagens schema. Istället fick det bli Coffee Cup på Centralstationen i Stockholm (ej den nere i T-Centralen) och det blev en glad överraskning. Jag har tidigare i min blogg slagit ner ganska hårt på kedjan med den 'gående koppen'. Mitt vanliga lilla förkallsnack som jag har med baristorna gav i detta fall positiva vibbar. Blondinen visste vad hon serverade och gav förslag på upplägg som inte fanns på menyn, typ en enkel espresso på deras 'långa' version. Waaoow vilka krav jag ställer på baristan tänker ni, men jmf med kollegorna i Gallerian är det ett stort steg framåt.

Kaffet serverades lagom varmt och skummet var mjukt och följsamt. Latte arten var på min egen nivå, dvs utan skarpa linjer men det gick ändå att urskönja vad det skulle likna. Viktigast är hur som helst hur latten smakade och den var god, varken mer eller mindre.

Råkar du befinna dig på Centralen och lattetarmen börjar skrika akut råder jag dig att gå till Coffee Cup för en hyfsad latte.

Imorgon ska jag gå till ett relativt nytt och på förhand hausat ställe...

5 Comments:

  • Det kommer bli trevligt och CC kommer använda sig av EH's sätt med olika nivåer på baristorna så man vet direkt :-)

    By Anonymous Anonymous, at 7:22 AM  

  • Kommer det att komma bilder på dryckerna så småningom? Hade varit kul att se hur lattearten ser ut uppe i stockholm också! ;)

    Mvh
    www.danstenqvist.com

    By Anonymous Anonymous, at 2:27 PM  

  • Bilder hade varit kanon. Har naturligtvis tänkt på saken. Problemet är att min mobilkamera är usel, och alla lattebilder skulle se osmakliga ut. Har heller ingen lust att släpa runt på semesterkameran till vardags. Den dag jag skaffar en ny vass mobil kan det bli ändring på saken. Prognos: 6 mån.

    By Blogger Lattemannen, at 7:45 AM  

  • Hej,

    det är jag som du så snyggt benämner "blondinen". Tur för dig att du var positiv :). Jag kommer ihåg dig, vältränad kille med koll på kaffe, I like! Kom förbi igen så lovar jag att ge dig min "specialare".

    vi ses.

    By Anonymous Anonymous, at 2:31 PM  

  • Visst gillar jag kaffe, men att kalla mig vältränad är nog att slira lite väl mycket på sanningen. Den beskrivningen har jag aldrig fått förrut om jag säger så. Tror du blandar ihop mig med nån annan kund, fast jag testar gärna din specialare...

    By Blogger Lattemannen, at 12:07 PM  

Post a Comment

<< Home