Lattekollen

Monday, September 25, 2006

Wayne's doesn't take coffee seriously

"At Wayne´s coffee we take our coffee and tea very seriously. To ensure that all our espresso beverages have a full, rich taste, we have travelled the world and created a spcial espesso blend of superior quality and aroma, made from only the finest available beans." Föregående citat står på 'ta med' muggarna hos Waynes.

Bull shit, och åter bull shit. Bönerna är från Löfbergs Lila och det är knappast någon från Waynes coffee som rest runt världen, i alla fall inte och leta efter de bästa kaffebönerna. Men skulle det nu vara fallet så vore resan bortkastad eftersom hon som sköter spakarna (kalla henne för guds skull inte en barista) inte har något intresse för sitt hantverk. När hon tryckt till med tampern så tittar hon inte ens efter resultatet om det blivit jämt eller ej, vilket det absolut inte var när jag sneglade ner.

Kaffet smakade så mycket choklad att jag på fullaste allvar var tvungen att fråga mig om det var O'boy jag blivit serverad. Chokladsmak behöver inte vara fel, men den här gången gick det över styr. Bubblorna ska vi inte ens gå in på för ni fattar nog vid det här lagret att latten var usel. Den som gjort butiksinredningen ska dock ha en eloge, Waynes har ofta coolt inredda kaffehak. Den här gången besökte jag Waynes i Akademibokhandeln Mäster Samuelsg. 28.
Ingen på det här stället tog i alla fall kaffet seriöst.

Imorgon ska jag besöka ett betydligt bättre ställe....

2 Comments:

  • Läste på följande sajt att den duktige Nebo Uskokovic är nybliven coffee developer på Waynes. Spännande!! Han har lite att göra om jag säger så.

    dhttp://www.nordicbaristacup.com/index2.php?menuid=34&parent=4

    By Blogger Lattemannen, at 2:23 PM  

  • har hört at waynes i Linköping gör ett av det bästa kaffet i Sverige,,,,vet inte om det stämmer måste vara många skitfik där ....ska testa nästa gång jag är där .....nyfiken

    By Anonymous Anonymous, at 3:00 PM  

Post a Comment

<< Home