Lattekollen

Wednesday, September 13, 2006

En tveksam latte på Sosta Bar Jakobsbergsgatan

Lunchens latte fick bli på Sosta Bar Jakobsbergsgatan. Atmosfären där känns äkta italiensk, trångt, stimmigt och baristor som snackar italienska, men latten kvalificerar endast som medelmåttig.

Skummet lägger sig som en kaka, lyfter man sen på plastlocket ser man med blotta ögat att det är fel koncistens på mjölken, stora bubblor. På övriga kunders beställningar ser mönstrena ut som om jag själv hade gjort ett halv taffligt försök på hemmamaskinen. Sen stör det mig också att man blir serverad latten i små minimuggar, i jämförbar storlek med jobbets kaffemaskin. Priset är dock helt perfekt, en tjugia jämt. Suma summarum, på Sosta Jakobsbergsgatan borgar det yttre för bättre kvalitet än det som verkligen levereras. Är ni i trakten och det är smaken på latten som ska avgöra, gå då heldre till Espresso House Regeringsgatan eller till Zanzibar på Norrmalmstorg.

3 Comments:

  • Kul med en ny "kaffesnobb"! Alltid välkommet med nya kaffebloggar. Har du provat CocoVaja på Norrtullsgatan?

    By Anonymous Anonymous, at 12:21 PM  

  • hej david,

    nej, jag har inte testat CocoVaja men det ska jag defenitivt göra. Återkommer med en recenssion.

    By Blogger Lattemannen, at 3:04 PM  

  • Yeay, roligt med en kaffebloggare! Jag har mer allmän matblogg, men jag känner hur kaffenörden i mig börjar vilja komma ut mer och mer. :)

    By Blogger Anne, at 4:17 AM  

Post a Comment

<< Home