Lattekollen

Tuesday, September 12, 2006

Besök på Zanzibar

Var på Zanzibar på Norrmalmstorg under lunchen. Ett vanligtvis säkert ställe för en kvalitets latte, men ack vad fel jag hade denna gång.

Alldeles för varmt skummad och med stora synliga bubblor. Tydliga regelbrott mot lattens ABC. Den olyckliga baristan var en yngre mörk tjej, säkert trevlig men helt klart inte i dagsform. För bara någon vecka sedan serverades jag en utmärkt latte av en yngre brunettförmåga. Har tyvärr inget namn på dessa baristor. Får återkomma med det...

Zanzibar kan vanligtvis betydligt bättre än dagens insats.

1 Comments:

  • När jag var upp i hufudstaden i början på sommaren så överaskade en vän mig att be om en bra kopp kaffe. Han är ingen kaffedrickare så jag vart lite chockad, surfade lite på riktigtkaffe.se och insåg att Zanzibar låg bäst till och hade fått bra kritik.
    Vi tog in varsin Enkel och en Cappa, dom fick med reservation godkänt men kompisen tyckte det var bra.
    Det jag vill ha sagt är att det är tråkigt när man inte kan lita på att man alltid får en bra produkt på ett ställe som har alla förutsättningar.
    Blir så mycket svårare när man ska få nybörjare att börja gilla konstformen!

    //Per

    By Anonymous Anonymous, at 12:58 AM  

Post a Comment

<< Home