Lattekollen

Sunday, September 23, 2007

Tindra Loves Coffee - jag med

Som pappaledig på deltid har jag nuförtiden förmånen att glida omkring och hänga på lite fik. Den här gången blev det Tindra Loves Coffee som ligger intill Lidingö Centrum som fick sig ett besök. Det är en ombyggd villa som nu blivit trendigt inredd och serverar det moderna caféer förväntas servera. Har ofta blivit besviken på förortscaféer men denna gång blir jag positivt överaskad.


Jag beställer en latte på en enkel espresso och blir serverad på äkta latte macchiatovis, mjölken först och kaffet sist. Baristan tar sig lång tid på att göra rent handtaget och är inte stressad, men det är heller ingen kö. Allt ska gå rätt till, tycks baristan tänka. När väl min latte serveras håller mjölken utmärkt standard, mönstret blir väl lite slarvigt till sist, men mjölkkvalitetén finns där. Kunderna innan fick även dom mönster på sina 'vanliga' lattes.
Bönan var någon Johan & Nyström blandning, burbon eller liknande ville baristan dra sig till minnes. Maskinen var en 'Faema', med 2 eller 3 enheter, missade att kolla. Hur som helst allt smakade kalas, och jag kan bara konstatera att Lidingö har ett kaffeställe av klass. Jag säger som Dressman reklamen, "- Grattis Lidingö.....

http://www.tindralovescoffee.se/

1 Comments:

  • Kul att du gillar Tindra loves coffee, det gör jag med.
    Tindra är en underbar plats att softa med bekanta, sitta själv och läsa men framför allt att jobba på.
    Ett stort plus är att tindra erbjuder gratis trådlöst internet.

    Du verkar ha koll på kaffe, varför inte skriva en recension av Tindra på Lidingö.nu? Här kommer en direktlänk till tindrasidan http://www.lidingö.nu/cafeer/tindra-loves-coffee

    By Blogger Billy Öhgren, at 7:26 AM  

Post a Comment

<< Home