Lattekollen

Wednesday, September 19, 2007

Kaffeblask by George

Vem är George? Varför har han så dålig kvalitetskontroll på sitt kaffe?



Egentligen visste jag vad jag gav mig in på när jag klev fram och beställde min latte på en enkel espresso hos Coffee by George på Heron City. Cafébiträdet såg ointresserad ut, skumpipen hade tydliga mjölkavlagringar.

När min espresso förbereds kan jag närstudera handtaget, jag kan kort och gott säga att det såg oaptitligt ut. Mjölkskumningen lät precis som jag förväntat mig, dvs inte som det ska när fina microbubblor ska skummas upp. Muggen serveras med ett mjölkskumlager som är modell större. Allt smakar pyton och jag blir på dåligt humör. Mycket ska ske innan jag sätter min fot på en Coffe by George igen.


5 Comments:

  • Som du konstaterade, ingen större överraskning...

    På CbG i Uppsala kunde man tidigare läsa följande på menyn:
    Dubbel espresso - en vanlig espresso med extra vatten

    By Anonymous Anonymous, at 11:40 PM  

  • Ja, en dålig latte kan sabba en hel dag. Men ibland har nöden ingen lag, då går man på dessa ställen i hopp om att man ska dra en vinstlott, vilket i nio fall av tio slutar med att man blir besviken om lovar sig själv att aldrig mer göra om det.

    By Anonymous Anonymous, at 12:08 PM  

  • CHBG har låååååååångt kvar.

    By Anonymous Anonymous, at 11:53 PM  

  • c.h.b.g är lika dåligt i linköping :(

    By Anonymous Anonymous, at 12:20 AM  

  • Kan bara instämma! Var för en tid sedan på CbG i Globen. Fick min latte, men fick vänta på min varma macka i 25 minuter! De hade glömt bort mig. När jag väl fick mackan var det fel innehåll. Personalen otroligt nonchalant!

    Efter detta lovade jag att aldrig mer besöka CbG.

    I helgen gjorde jag ett nytt försök på CbG vid Hötorget. Jag fick min latte, fick vänta på maten i 15 minuter. Mitt sällskap fick sin dricka direkt men fick vänta 30 minuter på sin mat. Gäster som kommit efter oss fick sin mat före. Dessutom fick min väninna beskedet att maten hon betalt för var slut.

    Bojkotta den här kedjan! De är urusla!

    /Monique

    By Anonymous Anonymous, at 9:14 AM  

Post a Comment

<< Home